Nuffnang Ads

Tips/Info penggunaan Medical Card Etiqa Takaful


Assalamualaikum

Ini video testimoni dari customer rakan ejen saya

Ringkas, Mungkin ada yang dah lupa ejen cerita apa masa penyerahan polisi jadi ini Tips sebelum dan selepas masuk Hospital menggunakan Medical Car Etiqa Takaful

First thing first kalau nak masuk swasta, standby cash, sebab lain hospital lain peelnya, ada yang kena deposit dan ada yang zero deposit

1. ADA DUA JENIS KEMASUKAN DI HOSPITAL

Yang pertama pergi klinik dulu, kalau teruk/kritikal doktor akan minta terus ke Hospital,
Be ALERT
tuan2 semua, kos rawatan di klinik itu, Resitnya sila simpan. untuk claim outpatient nanti
Yang kedua direct ke Hospital mungkin sebab kemalangan

2. SEBELUM MASUK HOSPITAL PASTIKAN SEMAK STATUS MEDICAL CARD


sample Medical Card tu macam ni, (pinjam gambar customer jap.. hehe) 

Ada no polisi dan no Etiqa Healthcare pada Medical Card ini
Call Etiqa Healthcare 1800 88 9998
berikan no polisi (pada kad) dan tanyakan status Kad ini adakah masih lagi aktif atau tidak, kemudian terus tanya soalan macam ni :

"dah lepas tempoh menunggu ke belum?"
"kalau owner kad ni nak guna ada apa apa masalah tak?"

Sejurus je operator tu kata "Ok no problem"

Jangan gelabah terus letak dan pergi, tanya dulu nama operator tu untuk kegunaan akan datang.. just in case..
BE ALERT
walaupun anda yakin pemotongan itu konsisten anda masih kena semak, because we never know kan. Jadi dengan itu process kita lebih mudah. Ok next!

3. CALL PANEL HOSPITAL ETIQA

Etiqa ada lebih 90 panel hospital di Malaysia, No nye jika susah sangat nak cari, Google It.
"Panel Hospital Etiqa"
Nak kena buat apa?
Tuan2 boleh call hospital yang berdekatan.. kalau susah sangat cari boleh ke blog saya ini semula dan ke SINI atau di sebelah kiri blog ini ada POPULAR POST,  dan lagi jika susah sangat nak cari blog post panel hospital, anda boleh klik di SINI.. haa boleh cari dekat situ ye
Semak ada kosong atau tidak..
Baru anda siap2 untuk ke Hospital tersebut

4. KEEP ASKING DOCTOR/MEDICAL ASSISSTANT

next step ini adalah kelulusan Guarantee Letter (GL), Doktor/Medical Assisstant akan buat Check up dan buat statement untuk dihantar kepada Syarikat, Underwriting yang akan luluskan GL ni, selepas GL approved kemudian thats it, Anda dah boleh hembus nafas lega

Be ALERT
untuk kes accident anda tak perlukan sangat step ke 4 ni, sebab accident cover 24 jam start dari tarikh anda mula bayar polisi.

Just apply untuk penyakit, Demam Panas, Sakit kritikal, Denggi, Tonsil dan ada lagi benda yang saya tak cerita dalam step ke 3 ni, sebab nak cerita susah, tapi sangat membantu bagi yang ada masalah, dia agak complicated and very technical. sebab lain penyakit lain cara dia. So saya simpan teknik ini untuk customer saya sahaja.

FOLLOW UP
hari ke hari sentiasa tanya mengenai bil terkini, dan make sure hospital ikut/potong yang tertera dalam GL sahaja, no extra charges.

Langkah lain yang terpaling mudah abad ini..

CALL AGENT ANDA
017 667 9778

No comments:

Post a Comment